Pages

June 25, 2014

Kembali Berhubung =D


ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAH..

Hey guys.. kembali bertemu lagi kita ni.. hahahaha.. tangan aku sakit wey,mungkin sebab bawak beg berat tadi,pi lurut sampai ke siku tali beg tu.. haaaaa,urat aku hijau-hijau menandakan cant afford to handle the bag..haish! menyeksa tangan sendiri..kesian tangan aku.. ampunkan aku ye wahai puan tangan kiri.. okay,back to my story..hehehe.. kembali berhubung? kembali menghubungi siapakah ini?

haaaaa.. dia merupakan someone..someone yang sangat special since aku tingkatan DUA dahulu.. a very very special person i ever met maybe..dia sweet,comel,baik tapi tegas and last but not least penyayang.. alahai..siapakah insan yang baik sangat kat mata aku ni ye? hmmm,ex boyfriend aku ke? NO! takde masa nak fikirkan ex boyfriend sekarang ni.. alahai.. dahtu sape?!

baiklah.. memperkenalkan Cik Nazhatul Wijdan Binti Zainal Abidin.. yeeehaaaa.. hahaha.. suspen kan kan kan?? hahaha.. beliau adalah kakak angkat aku yang tersayang lagi tercinta sejak zaman dekat sekolah agama dulu.. akak kesayangan aku ni habis sekolah,aku pon blah jugak dari sekolah tu..hahahaha..aku tau,sah bosan kalau akak takde.. baiklah.. dua minggu lepas(kalau tak silap lah),aku terjumpa facebook lama kak Wijdan.. aku memang dah lama nak cari dia.. yelah.. last aku contact dia masa aku dalam tingkatan EMPAT!! ya ALLAH.. lama gila.. EMPAT TAHUN LEPAS.. memang adik yang durhaka la aku ni..hahaha..then,aku try la hantar mesej dia..tanya dia gini :

Ira : " Salam,ni kak Wijdan ke?"

 kak Wijdan : "wsalam..iye..tp ni fb lame akak.."

Ira : "akakkkk.. nak nmber wechat pe smua pls??"

Kak Wijdan : "01*#&^%$!@"

Ira : "ok kak.. thanks tau.. hehe"

"sesame...:)"

gitu ler detik permulaan kami contact semula.. gila lama tak contact kakak kesayangan aku tu.. hehe.. dalam kepala aku duk imagine,akak aku ni mesti dah jadi cikgu sekarang..hehehe..aku imagine dan teka je..sebab perwatakan dia ya Allah,memang serupa ustazah dari zaman sekolah dulu.. aku bila dapat je number dia teros add wechat dia and hantar whatsapp..hehehe..dahtu lepas pukul 12 tadi la kak Wijdan reply whatsapp aku..wahhhh..berbunganya hati beta ni..hahaha..bertukar cerita sekejap and definitely TRUE!KAKAK AKU DAH JADI SEORANG USTAZAH.. bangga nya aku.. hehehe.. congratulation kak Wijdan..hehe..ti dia free baru kitorang sambung texting.. hehehe..

oh ye,ade yang curious tak nape aku sayang giler kat Kak Wijdan? hehehe.. actually,dari dia la aku blaja supaya JANGAN dengar cerita dari sebelah pihak sahaja.. kena siasat dua-dua belah pihak yang sedang bergaduh atau bermasalah..sebab apa yang kita dengar definitely tak sama dengan kenyataan yang sebenar.. WAJIB tau cerita dua-dua belah pihak,barulah boleh bantu selesaikan masalah..jangan pulak jadi manusia yang jenis seperti TIKUS MEMBAIKI LABU,SEMAKIN DIBAIKI SEMAKIN BESAR LUBANG ATAS PERMUKAAN LABU..got what i mean? hahaha.. baguslah jika faham ye..

Jasa kak Wijdan ajar Ira jadi manusia yang sentiasa berprasangka baik dan siasat sebelum kritik sangat-sangat bermakna dalam hidup Ira..banyak yang akak pesan kat Ira sebelum kita lost contact dulu..yup,Ira masih ingat..even ada yang Ira tak buat lagi but Ira ingat lagi..inshaaALLAH Ira akan buat slow-slow..thanks sangat-sangat kak..and Ira harap kita tak lost contact lagi.. nanges Ira nanti..hehehe..

Wassalam.. 

{ايرا يوسوف} 

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign