Pages

July 7, 2014

Matang?

Tengah duk godek-godek google pasal tips untuk menjadi matang,aku terjumpa satu blog seorang doktor..yang mana beliau membincangkan tentang banyak perkara,mostly tentang remaja..aku tertarik dengan entry beliau mengenai cara mematangkan diri..bagi beliau,umur seseorang tidak dapat menjadi kayu ukur kematangan..namun pengalaman hidup yang akan mematangkan seseorang cepat atau lambat..

selesai membaca entry beliau,aku beralih ke ruangan komen..dan sekali lagi aku tertarik kepada komen blogger yang dikenali sebagai Hinata..dan aku mendapat inspirasi hasil dari pandangan beliau :

"matang bukan berdasarkan usia tapi matang adalah cara kita berfikir, menguruskan masa dan cara kita membuat keputusan. kematangan bagi seorang yang matang adalah apabila dia dapat menyesuaikan dirinya dalam pelbagai situasi, sama ada ketika bekerja, belajar atau bersantai. usia bukanlah penghalang untuk menjadi matang, orang selalu mempertikaikan kata-kata orang yang lebih muda kerana bagi mereka yang muda itu belum matang bagi memberi buah fikiran namun sedarkah mereka bahawa itu bukan menjadi persoalannya tapi yang menjadi persoalannya bernaskah buah fikiran mereka dalam mengatasi masalah..."

terima kasih kepada kalian kerana memberikan inspirasi buatku..inshaaAllah,akan aku terapkan dalam diriku nanti.. salam ukhwah uhibbuka fillah semua..Wassalam..

Terima Kasih

2 comments:

  1. pada kak ana,matang memang pada tahap pemikiran seseorang individu buka pada usianya semata2, following Ira di G+...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dengan akak..btw thanks kak...follow akak kembali..=)

      Delete

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign