Pages

August 21, 2015

Lu dan Gua Sama-Sama Tak Baik...


gua tak lah baik mana. mulut gua ada jugak terumpat minah ni, mamat tu. gua ada jugak tak tahan sabar. pernah jugak terhina manusia lain. ada jugak menyakitkan hati orang lain. tak sengaja jugak buat dajal kat orang yang gua tak suka. tapi yes, gua usaha untuk kurangkan semua tu. gua memang belum boleh buang semua, sebab gua manusia biasa. gua tak lepas dari buat kesilapan. gua slalu jugak terlupa apa yang tak boleh dalam islam. gua usaha untuk tak tambah dosa mama dan abah gua. gua usaha baiki apa yang patut. gua try sabar untuk sesuatu yang buat gua sakit hati. gua cuba diam dari menyebut silap orang lain. gua CUBA. gua USAHA. gua TRY. sebab gua sayang mama abah gua. gua sayang adik-adik lelaki gua terutamanya, yang akan ikut tanggung dosa gua.

caranya? solat lu on time bukan part-time, lu tutup aurat sebaiknya ikut yang ALLAH SWT suruh. stoking tak tanggal, hand sock tak lepas, tudung tutup punggung sah2 tutup dada, suara lu keluarkan bila perlu, salah-silap orang lu tegur sambil-sambil lu sendiri muhasabah diri, geng gosip dan umpat lu tinggalkan, sahabat masjid muslimin muslimat lu dekatkan, AlQuran lu buat sahabat, sedekah lu buat amalan, amalan sunat lu jadikan reminder, keluhan lu simpan dari manusia, media sosial lu medan dakwah.

tak susah. boleh! sapa cakap tak boleh? lu yang belum bersedia. bukan susah, benda basic kalau lu amalkan, lu akan rasa kehilangan bila tinggalkan. lu tak caya? cuba lu tinggalkan makanan yang lu dah biasa makan. contohnya nasi yang paing klise. lu tinggalkan sehari tanpa nasi. togok je lah air kosong seharian, lu rasa apa? menggeletar? meroyan? nak marah? gitu la jugak amalan basic untuk berubah. lu cuba. kalau lu tak rasa apa yang gua bagitau tadi, lu jumpa gua depan-depan. maybe saka lu yang buat lu tak boleh. sekian.


CURI dari WECHAT kawan gua.
gua jahat. k.


-kuyus-


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign