Pages

August 25, 2015

Protokol : Bila Masuk Bilik Gua......

Salam..

gus xbErapa sihat.. jerebu terok sangat².. kawasan gua dah masuk Zon Kuning.. Serian-Samarahan-Kuching.. geng² yang dekat dengan Indonesia.. harini saja dah sedut inhaler 2 kali.. kesian.. semoga jerebu ni makin elok la hendaknya.. tak larat gua nak sedut inhaler tu kerap².. tak sedap pun bhai..

tadi, gua skrol² moments yang kengkawan gua post di wechat.. terjumpa satu statement, "Protokol Naik Kereta Kawan"..





tengok tu.. kau kalau kawan naik kereta kau,kau mesti akan cakap macam yang mamat ni cakap kan.. gua pun memang akan cakap gini.. tapi kannnn, gua tade kereta.. sobs sobs.. tapi gua ada bilik dan semestinya gua ada protokol bilik gua yang tersendiri.. T.A.P.I, semua adik² gua tak hormat protokol tu.. kurang garam btollah diorg ni! -_-

antara protokol simple gua :

1) Kalau pintu bilik tertutup, mohon panggil gua or paling senang ketuk pintu tu, biarlah korg ketuk sampai pecah.. selagi gua tak bagi signal untuk korg masok, JANGANLAH MvASUK!! dan Gua paling pantang kalau gua tengah rilek² tenangkan fikiran tetba pintu terkuak ternganga seluas-luasnya! kau ingat jantung gua ni nak pam darah terkejot je ke?!



sumbEr : mydesiredhome.com


2) Korang bEbas nak baring, membongkang, atau tido kat katil gua.. gua no hal bro.. tapi, jangan sampai harta karun gua atas katil jatuh ke bawah lebih² lagi inhaler gua! kalau inhaler gua jatuh, gua nak sedut apa kalau sakit?! hish.. katil gua banyak harta.. ada harddisk, laptop, pencil-case, kertas, bantal bEsar 4 bijik untuk gua sorang, handbag gua(gegirl siot!), powerbank tunang, handphone rampasan adek bongsu gua(sebab nak UPSR) dan harta paling bEsar atas katil gua adalah G.U.A.. ngeh ngeh ngeh..



sumbER : pinit.com


3) no foods please.. kau cacat ke nak kena makan atas katil? ATAS KATIL GUA PLAK TU!! gua tau katil gua buruk, selerak, tapi gua tak pernah plak buat simbol kerusi roda kat katil gua ni.. bEhave ok BeHAVE!

4) Kalau gua cakap gua nak tido sebab kurang sehat, mohon jangan kejut gua kecuali untuk solat.. kalau untuk bEnda remeh temeh, tolong jangan kejut.. kalau tak kena silat, memang kau kena sepak! watchout okay?

5) Patuhi 4 di atas, maka korang selamat dr kena halau saka gua..

klise eh? hahahaha.. gua bagitau hak gua sebagai tuan bilik.. lu tak suka, lu bErambus.. k.. haha.. bai.. salam..

p/s : kalau korang isi minyak, jangan lupa tutup tangki korang.. gua buat apdet entry ni dalam kereta.. pokcik gua bErhenti kat pump-station.. pastu siap isi dia blah gitu je, dah 3 minit gerak baru dia perasan tangki tak tutup lagi.. bau minyak sepanjang 3

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign