Pages

September 9, 2015

Tips Mengatasi Hater/s


Assalamualaikum Warahmatullah semua..
                                          
Hidup kat dunia ni, kita tak pernah dapat nak puaskan hati semua orang kan? Si A nak kita buat dia senang hati, si B pun sama, si C nak lebih lagi.. jadiknya, kita sendiri tak tahu nak senangkan hati siapa.. akhirnya,dalam kita usaha nak puaskan hati orang lain, hati kita sendiri terluka.. dan dek kerana sifat kita sebagai manusia biasa, kita tidak dapat menjadi sempurna dan pasti ada hati yang tidak dapat dijaga selain hati kita sendiri.. oleh kerana itu jugalah wujudnya haters di sekeliling kita..

Alahai, hanya kerana kita sama-II manusia biasa seperti mereka kita dibenci.. stress pulak rasanya kan? Penat ah gini.. dahlah membenci, lepastu  nak cakap kita bukan-II pulak.. adioshhh.. makin stress macamni weyh!! Macam gua sendiri pun ada haters.. Gua tau kenapa dia benci gua.. well sebab yang  gua mention tadi la.. mana ada sebab lain kan..dan dia anggap gua amek boypren dia.. gilo.. hahaha.. haih, gua bukan malaikat kot.. expect apa kan? =…..=

So, gua ada cara yang tersendiri nak handle perasaan gua dan handle hater/s ni.. actually biasa je cara gua ni.. gua ikut sense gua je.. cara-cara tersebut ialah :


1.       Gua pastikan gua lebih bahagia dan lebih gumbira dari haters gua..HAHAHAHAHA..ini jahat
2.       Gua stalk haters gua, tapi bukan sebab gua nak tahu pasal whole life dia.. or insecure dengan dia, or nak tau dia kapel dengan sape ke.. NO!!  tapi gua cuma nak pastikan gua lebih berjaya dari dia.. wakakakaka.. childish sedikit tapi, untuk kepuasan sendiri.. gua berani jamin haters gua tiap hari stalk gua.. -00- tak payah dolak dalih ya hater/s ku sayang..oh by the way, gua stalk hater/s gua sebulan sekali kalau gua rasa nak stalk. Kalau tak memang tak ada lah.. tak hingen.. -___-
3.       Gua anggap gua lebih baik dari dia.. kalau gua tak baik dari dia, kenapa dia jadi hater/s gua kan? dia jealous la tuuu gua lagi baik padahal gua ni syaiton jugekkk.. haih.. Fikir-fikirkanlah..
4.       Gua mintak kat ALLAH SWT supaya gua lupa hater/s gua, supaya gua boleh hidup dengan tenang
5.       Gua busy-kan diri ler.. kalau gua tak busy, gua teringat kat hater/s.. itu suatu yang tidak baik untuk kesihatan.. satu lagi gua nak cakap, hater/s ni haiwan perosak tau.. perosak hati kita.. so, hati-II sayang-II ku sekalian..


Tu je yang gua buat pun.. Berjaya alhamdulillah.. tak susah handle semua ni.. hati mau sado brah..


Itu sahaja.. gua anggap hater/s gua tak sebahagia gua.. well hater/s, kalau kau baca entry ini, gua sentiasa bahagia tanpa kamu di sisi.. haha.. wassalam~


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign