Pages

January 26, 2016

Kelakuan Aneh Encik Suami…HAHAHA

Assalamualaikum WBT.. hahaha.. agak dah gila ke apa ye nak cerita pasal keanehan suami sendiri.. hehe.. maybe orang akan anggap keanehan ni suatu kebiasaan,MAYBE .. tapi bagi aku ini suatu keanehan.. hehehe..

Alkisah, aku ni suka main game HayDay.. alaa game yang ternak-ternak ayam, lembu kambing biri-biri dsbg.. pastu tanam raspberry, tanam apple, tanam padi dan segala macam yang boleh ditanam.. aku suka main tu sebab menguji kesabaran… saje la main bosan-bosan.. pastu santai je game tu.. addict pun setakat gitu-gitu je..


Baru laaa level 28 -_-


Alkisahnya lagi, aku ni suka memasak tapi sedapnya idokkk.. saje nak cuba-cuba.. suka tengok idola-idola masak.. cam best je.. baru ni buat Roti Sarang Lebah dengan kek Pisang.. nyum nyum.. pastu buat masa ni aku Cuma reti masa ayam masak merah, ayam paprika, ayam sambal kicap, ayam masak kicap, ayam masak masam manis.. tu je.. semua ayam.. hahaha.. kesian encik Suami asyik makan ayam je..hikhik..


Ayam Paprik & Ayam Masam Manis

Keanehan suamiku bermula….. hahaha.. dia sangat suka makan masakan aku.. dari zaman bujang kitorang lagi.. aku  pun tak tau tang mana yg sedap kat lidah dia tu.. perangai dia ni sama dengan si Mashitah.. ada sekali tu masa aku  nak bertunang, dia lepak kat uma aku.. tolong-tolong siapkan tempahan.. jadinya kami tak sempat makan malam properly.. godek-godek petiais jumpa kueyteow mentah.. so aku fikir-fikir, kalau makan rebut-rebut dengan pompuan ni best jugak ni.. aku buat la kueyteow goreng basah yang sangat tak special untuk dia..-____- kesian kawan aku sorang tu.. siap aku kelentang kelentung kat dapur, aku panggil dia yang dah terlelap tunggu aku masak.. dia duduk tinggal makan je.. dalam hati aku, ni mesti kena bebel si Mashitah sebab makanan alakadar je.. si Mashitah ni memilih sikit bab makan.. kalau tak cukup garam ke apa ke memang dia komen.. tp takdelah cakap tak sedap.. dia komen ajerrrr.. then, baca doa and terus ngap.. masa baca doa tu mata si Mashitah ni ya mashaaALLAH aku ingat lagi, sangat kuyusssss.. haish.. –_- suddenly masa lepas ngap tu, aisehmennn.. bulatnyaaa mata dia.. O=O bising mulut dia cakap kueyteow tak special tu sedap sangat.. eh eh minah ni.. mana lidah kau.. bukan kau cerewet ke pasal makan… dan aku pun berhuhuhuhuuhu dalam hati sepanjang kami makan..

Melelat cerita aku.. back to my husband tadi.. husband aku request makan Roti Sarang Lebah.. aku pun, ‘okay, buat je la.. aku pun teringin benor nak makan roti yang unik rupa dia tu.. Keinginan aku bermula bila melihat idola ku, Kak Azlita post kat blog dia pasal Roti tu.. aduhai.. sakit jiwa ni bhaiiii..’ so projek ku pun bermula ditemani sang husband.. dari proses menguli sampai la proses dah siap husband aku di sisi.. hehehe.. pastu husband aku memulakan sembang yang aneh tu :


Husband : Yessss.. akhirnya dapat makan something yang sayang buat dari awal.. hihihi
Aku : Eh? Selama ni pun sayang masak dari mula kan..
Husband : Manada!
Aku : Laaaa.. kenapa pulakk..
Husband : yelaaa.. sebelum ni breakfast roti sandwich beli, egg crumble dengan boiled potato je yang sayang masak sendiri..
kalau sayang baked roti sandwich tu barulah namanya buat dari mula..
Aku : laaa pulak dah.. abihtu ayam masak merah tu pun kira bukan dari awal la sayang masak?
Husband : ha’ah.. bukan dari awal.. kalau sayang yang bela and ternak ayam-ayam tu barulah masak dari awal..
Aku : amboiii.. ingat sayang ni petani ke? Hahaha
Husband : hehehe.. sayang bela la ayam, waaa mesti best kalau sayang buat dari mula masakan sayang untuk B..
Aku : ewah-ewah B ni.. boleh B, bolehhhh sangat! Kejap lagi sayang check lading HayDay sayang.. nak tengok dah cukup tua tak
Ayam sayang.. kalau cukup tua, sayang keluarkan dia dari handphone and sembelih,
Pastu masakkan untuk B, okay??
Husband : erkkk….
Aku : susu lembu pun ada b.. fresh dari lading.. ada raspberry, ada tebu, ada blackberry, ada apple.. B sebut je… sayang ambikkan..
Husband : dan suamiku ketwa berdekah-dekah..hahahahhahahahahhaha



Aneh giler.. kes suka sangat aku buatkan apa-apa untuk dia.. love you lah b!! :* XOXO

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign