Pages

February 5, 2016

Bornday Sang Suami


Assalamualaikum WBT.. hehe.. tetiba malamni nak update entry.. fikir punya fikir, nak update ape ye? asyik join G.A, join segmen kan.. so tetiba keluaq idea nak cerita pasal hari birthday sang suami tercinta.. saja nak share apa yang aku buat untuk dia.. hehehe

so, birthday dia hujung bulan Januari.. dah beberapa hari lepas dah.. alkisahnya begini, aku terlupa cara jahit baju nurse.. so nak tak nak aku kena refer balik dengan cikgu giatmara aku dulu.. aku pun pergilah.. ditemani kak Zimah, classmate aku masa di gitmara dulu.. then syok la duk blajaq semula.. refresh tu kan.. jahit punya jahit, tengok jam dah pukul 3petang..

and aku pun terasa cam ada something yang aku lupa niii.. suddenly, YA ALLAH!!! aku tak prepare apa pun untuk birthday laki aku.. camana ni..terus aku kemas-kemas.. gelabah gila aku weyhhh.. kelam kabut sampai tertinggal benang aku.. *sigh*


then tunggu kak Zimah dengan kawan dia lagi.. haih.. nak cepat tu pulak la kawan dia nak hantar quotation bisnes dia bagai.. rasa nak nangis je lah.. setengah jam kemudian sampai la di rumah.. haaa.. penatnya otak aku berfikir dari pagi.. rehat jap.. keluarkan apa yang nak diguna pahtu ilek baik.. pukul 4 petang barulah bermula projek LAST MINUTE aku untuk suamiku..

kelentang kelentung(ini kira bunyi memasak la kat dapor) hahaha.. akhirnya pukul 6 petang projekku berjaya.. nak tahu apa aku buat ?














tadaaaaa.. hehehe.. projek kek cheese leleh leleh dan kek pisang.. menurut husband aku, dia  minat sangat-sangat kat dua jenis kek ni.. bila aku tanya pasal kek coklat minat ke idok, dia kata dulu minat, tapi lepas dapat kek coklat pahit dan hangus dulu, dia jadi macam dah ter'set' dalam otak yang kek coklat akan pahit dan hangus.. maybe dia trauma kot.. plus kek coklat kan nampak macam hangus je warna dia kan.. so dia macam dah tak boleh nak beza kek tu hangus ke idok.. aku pun tak tahu kat mana dia beli kek coklat pahit dan hangus tu.. nanti suatu masa lain isterimu ini buat kek coklat special untuk awok ye.. sure tak hangus dan pahit inshaaAllah.. =)

tu je pon yang aku buat.. mama masakkan ayam masak merah untuk dia.. =) happy bornday suamiku.. semoga panjang umur murah rezeki dan bahagia selalu.. muah cikeddd.. hehe..

btw, resepi kek pisang aku dapat dari idola aku, Kak Ita.. singgah2 la situ k.. =)

thats all.. selamat menonton... Wassalam~


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Ukhwah Fillah Abadan Abadaa.
Teguran,Kritikan & Saranan diterima sebaiknya,
InshaaAllah.
♥ o∩_∩o ♥

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign