Pages

March 9, 2016

Beza Manusia dan Matahari...

Assalamualaikum.. semua mesti tahu kan pasal Gerhana Mataharu harini? pukul 0700Hours pun macam pukul 0500Hours.. takut sangat..:( memang lah harini bukan Jumaat(sebab kiamat on Friday kan), tapi takut tu masih ada sebab sedangkan Nabi Muhammad SAW nampak je gerhana terus buat solat sunat gerhana dengan sujud yang panjang.. Rasulullah kita cukup takut, apatah lagi kita yang belum tentu nasib di akhirat kelak.. Allahu.. :'(






(ni adik ipar aku tangkap)




Antara gambar² yang sempat abang ipar dan adik ipar aku snap masa pergi kerja tadi.. yang paling jelas yang adik ipar aku snap tu kan? dia pakai kadbod kalau tak silap aku...

kemudian aku layan facebook.. terjumpa satu statement tentang beza Manusia dan Matahari.. hmmm


👉Matahari yg berkali-kali ganda besar yang kita lihat hari ini sudah ribuan tahun umurnya, inilah matahari yang sama Nabi Adam tengok, matahari yang sama Nabi Saw tengok. Namun matahari tetap patuh pusing dalam orbitnya tanpa sedikit pun ingkar perintah Allah dari dulu sampai sekarang.

Manakala manusia pula yang berpuluh-puluh kali ganda lebih kecil dari matahari, umur pendek hanya puluhan tahun, yang lemah lagi kerdil. Tetapi sangat berani lawan perintah Allah, selalu ingkar perintah Allah.

-Ustaz Abdullah Khairi-👈

Sumber : facebook #MalaysianOnCoveringAurah

nampak? fikir²kanlah.. salam.. :')

Terima Kasih

Cik KuYus's Stories Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign